Man måste ha bra karaktär, annars kan man lätt bli lite knubbig

fredag 25 maj 2012

06.24

Idag ska Hulda & Doris gå på bikinijakt!
I alla fall ska jag, Hulda, det. Doris kommer säkert fastna på nån vildmarksavdelning nånstans där hon febrilt bläddrar bland tändstålen & kåsorna medan hon för alla som vill höra redogör för hur man kan döda en alligator med sina bara händer eller hur man överlever en tsunami med hjälp av ett rep.
Sånt är hon bra på, min Doris!

Men jag, jag ska blotta min bleka kropp i provhytternas obarmhärtiga ljus & åla mig i nån liten trasa till bikini. Det här vet jag redan nu: den kommer att vara svart. Som alla mina bikinis varit sedan 2006. Johodå, så wild & crazy är jag. Vidare vill jag ha något som framhäver bysten, förminskar mage & lår, förlänger benen & ger en J-Lo's booty.* Det här ska nog gå bra!

Efter shoppingturen ska vi picknicka vid ån! Doris vill ha rom & cola, jag är bara intresserad av jordgubbar. Mmm. Vi får se hur kompromissen ser ut.

På återhörande!
/Hulda

* jag ljög. jag är ganska nöjd med magen & allt det andra, jag bryr mig bara om färgen egentligen. svart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar