Man måste ha bra karaktär, annars kan man lätt bli lite knubbig

torsdag 25 oktober 2012

Vardagsmotionen, qu'est-ce que c'est?

Pardon my french, men jag måste ju faktiskt ställa frågan till mig själv:
hur i helvete ska jag hinna beach 2013 när jag bara sitter på min fagra bakdel hela dagarna?

På min praktikplats gör jag inte så mycket annat än att sitta framför datorn. Går fram & tillbaka till matsalen två gånger per dag, går ibland in till någon längre ner i korridoren för att be de lära mig allt de kan & springer på toa titt som tätt. MEN det räcker ju inte. Får krypningar i de stillasittande benen. Försökte höja skrivbordet för att kunna stå & jobba, men självklart är mitt skrivbord trasigt på något vis så det går inte att höja (jamen, det är väl klart, jag är ju bara praktikant!!).

Det här är faktiskt jättejobbigt. Jag vill inte sitta stilla hela dagarna. Jag liksom känner hur benmuskler & andra muskler förtvinar & hur hjärtat snörps ihop..
Lite såhär va...

Så, what to do?!

/Hulda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar