Man måste ha bra karaktär, annars kan man lätt bli lite knubbig

lördag 27 oktober 2012

Status lördag.

Hulda & Doris sitter hemma hos Doris.
Jag (Hulda) dricker kaffe & bloggar, Doris står självklart & bakar.
Börjar faktiskt bli lite orolig för Doris bakande. Verkar ha stigit henne åt huvudet. Hon har tre nya kokböcker med massa tårt- & kakrecept i & hon såg faktiskt lite sjuk (i huvudet) ut när hon bläddrade igenom dem. Salivsträngar vid hakan & febrig blick. Persiennerna är neddragna här i köket, det känns som att man sitter i en knarkarkvart. & inte för att vara taskig, men hon luktar faktiskt lite svett.. Kan man vara bakberoende?! Dags för en intervention eller vad det heter om det fortsätter på det här viset?

Men jag ska väl inte klaga för jag fick smaka en jättegod, & då menar jag JÄTTEGOD, muffins nyss!

S'atte....

"Vill du ha en captain morgan utan cola" skrek hon nyss, så jag lär väl avsluta bloggeriet & avstyra alkoholintag mitt på blanka eftermiddagen.

Hejhopp!
/Hulda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar