Man måste ha bra karaktär, annars kan man lätt bli lite knubbig

torsdag 27 september 2012

Uttryck jag hatar:

Here goes, en liten lista på uttryck eller ord jag hatar.

- "gotte". Vaddå "Gotte"?! Godis, glass, bullar eller kakor heter det. Bara att identifiera vad det är du stoppar i munnen. En godisbit? Då heter det godis. Gotte är bara ett ord för grejer som egentligen inte är goda. Typ kikärtskakor.
- förstå tänket. Om jag fick en krona för varje gång någon föreläsare använt det hemska uttrycket skulle jag kunnat köpt minst två 200-grams chokladkakor.
- du är nog bara trött.. sagt när man hulkgråter av antingen ledsnad eller ilska. Då är man bara trött & då ska man:
- ta nya tag imorgon. Jojo. Förminska mina känslor bara, gör det!
- fröken, när någon (oftast en gubbe, såklart)kallar en Fröken & så ens efternamn. Eller bara fröken.


Okej, det här är allt jag hinner nu men det finns plenty alltså!
Återkommer!

/hulda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar