Man måste ha bra karaktär, annars kan man lätt bli lite knubbig

lördag 7 juli 2012

Matmuffins

Tack smaljeansen! För detta tips på matmuffins. Nyttiga & sjukt goda (vem kunde tro det)
Ojdå, kollar igenom receptet & jag glömde visst mjölken. Jaja de funkade ju ändå. Skulle försöka länka till receptet också men hittar det ej, kommer lite längre ner istället.

Blev 4 större muffins för min del, hoppade över osten & tog mer smör sen ca. 80g soltorkade tomater & 80g korv.

Nästa gång provar jag med ost & då även mera korv (dubbla kanske), kanske champinjoner också.
Hur som, detta recept kommer jag göra många gånger till & ändra ingredienserna för varje gång.


Matmuffins
6 stycken normalstora (ej jätteformar) muffins
1 dl/100g keso (jag hade minikeso hemma)
1dl/100g lättkvarg
3 ägg
1,5 dl/60g riven ost (jag hade färdigriven lättost i påse)
1 tsk smält kokosolja eller smör
1 dl kokosmjöl (glömde väga men kanske 50-60g?)
1 dl mjölk

Blanda väl! Jag hade sedan i strimlad chorizo med hög kötthalt, soltorkade tomater
och oregano. Salt och peppar förstås. Häll i muffinsformar (jag smorde en muffinsplåt
i teflon med olivolja), grädda i 175 grader c:a 20 minuter eller tills bruna i kanterna.
Låt svalna.

En muffins innehåller 123 kalorier, energifördelning: P42/K8/F50!

/ D


1 kommentar:

  1. mkt goda, jag förbannar mig själv för att jag glömde min halva i din kyl. :(

    SvaraRadera