Man måste ha bra karaktär, annars kan man lätt bli lite knubbig

söndag 17 juni 2012

Hashkakor

Blir ibland inringd till att jobba mitt på dagen innan jag hunnit äta lunch. Hoppa över en måltid skulle aldrig falla mig in. Kika därför runt lite på internet efter proteinbars & ett recept med så mycket saker som möjligt jag hade hemma. Proteinpulver är inte en sån ingrediens så hade i lite mjöl istället & hade i lite annat jag ville bli av med.

Slutresultat = Bland de äckligaste jag ätit!



& självklart kan jag lägga ut receptet.

vetemjöl - 2-4msk
kakao  - 2dl
mjölk - 4dl
ägg - 4st
kokos - 2dl
jordnötter - 2dl
paranötter - 2dl
vetegroddar - 2msk
havrekli - 2msk
mörk sirap - 2msk
solroskärnor - 3-5msk
rågflingor (tror jag det var) - 2dl
krossat linfrö - 1dl

blanda, i form - 175C 20min

Ja just ja, linda in dom i folie efteråt & la i frysen. Ska ja bjuda min kära Hulda på nästa gång hon är här.

Happy baking /D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar