Man måste ha bra karaktär, annars kan man lätt bli lite knubbig

fredag 21 december 2012

Jullov eller?

I min enfald trodde jag att jag skulle kunna ta jullov i onsdags. Har en lektion idag men den tänkte jag högaktningsfullt skita i & istället sticka ut & köpa den enda julklapp jag ska köpa i år. 
Jojo. Det kunde ju jag tro. 
Direkt efter onsdagslektionerna gick jag hem, satte mig vid datorn & pluggade. Där har jag suttit ungefär hela tiden sedan dess & snart ska jag gå på den där himla lektionen jag tänkt struntat i. 
Så kan det gå, mina damer & herrar. Jobbar ju lite som så att jag hellre sliter lite hårt ett par dagar nu än att ha något hängande över mig hela julen. Det kommer jag dock ha ändå, men lite lättare känns det. 

Julen förresten. 
Vilket satans påfund. Jag vet inte alls vad som är med mig i år, men jag har liksom ingen lust med någonting juligt! Jag har inte julbakat något (bara en sån sak!!), det tar emot att köpa den där enda klappen, jag ser inte så mycket fram emot att äta sill eller go bananas med aladdinasken. Helst skulle jag vilja åka bort faktiskt. Sneglade på vad en sista minuten till värmen kostar & fick bittert konstatera att näpp! någon resa blir det inte

Igår lyssnade jag på min absoluta favoritjullåt bara för att få känna lite julstämning. Jag blev pyttelite varm i magen, men inte mer än så.

Kommer köra fake it until you make it ända fram till 27:e nu. 

Tack & hej
/Hulda 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar