Man måste ha bra karaktär, annars kan man lätt bli lite knubbig

måndag 12 november 2012

Men jag har ingen honung hemma..

Inatt ringde jag akutmottagningen för jag hostade så mycket att jag inte kunde sova en enda blund.
Vår vårdcentral vill helt uppenbarligen inte ha något med mig att göra.
"Har du testat honungsvatten?" Nej, men jag har tagit hostmedicin & det hjälper inte.
"Du får sova med ett par kuddar, det är bra att ligga högt" Jo, jag har tre kuddar. Kan fortfarande inte sova. Hosta ihjäl mig.
"Hosta kan hålla i sig i tre veckor minst! Så är det bara" Men ska jag vara hemma från praktiken så länge?!
"Ja det beror ju på hur illa det är" Men jag får ju inte sova!!!
"Det är klart att du kan få komma hit, men ...." Men helst inte va?
"Hade du testat honungsvatten? Ska du inte göra det först?" Jo, ja..
"Har du honung hemma?" Nej, jag har visst inte det.
"Men te! Te har du väl så att du kan göra i ordningar" Jo. Jag har nog det.
"Bra! Prova det. Hör av dig om det inte hjälper". Hej då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar