Man måste ha bra karaktär, annars kan man lätt bli lite knubbig

tisdag 13 november 2012

Intervention??

Bak, bak, bak.......  Tycks vara det enda i mitt huvud för tillfället. Bakar innan jag går hemifrån på morgonen, när jag kommer hem på kvällen, på jobbet. Terroriserar alla i min omgivning med & bjuda på kakor & inte prata om något annat än bak. Knappt så jag orkar lyssna på någon annan om det inte har med bakande & göra. Går hemifrån med nerkladdade kläder (imorse med fettfläckar på linnet & senare med vaniljsmet på t-shirten.)

& bakar jag inte så läser jag bakböcker, tidningen hembakat, organiserar om i skafferiet, budar på bakplåtsställ på köp & sälj sidor, bloggar om min nyfunna hobby, letar ingredienser, recept, formar mm på internet.

Har i stort sett med mig nån sorts kaka vart jag än är. & idag tyckte jag visst att jag skulle ha med mig kakor till frisören också. & hur jag lyckades med detta har jag ingen aning om men under December månad ska jag baka kakor som hon kan bjuda sina kunder på.

Nä jag ger det till nästa år. Har jag inte blivit bättre tills dess så slänger jag ut allt som har med bak & göra.

Ska vi säga så?!

/ D

2 kommentarer: