Man måste ha bra karaktär, annars kan man lätt bli lite knubbig

fredag 11 januari 2013

Måste läsa hela boken ....

Hade tänkt gå till gymmet idag. Men efter att ha läst det här vet jag inte...:
”Ta det försiktigt när du byter vikter på gymmet. En höjdhopparkollega drog ut en 20-kilosvikt från ställningen där alla vikter hänger och såg inte att det låg en 10-kilosvikt utanför. Den föll och landade mitt på foten. Gips i tre veckor.” (Patrik Sjöberg, Träna för Livet)

Sen tänkte jag att jag nog ska trotsa blåsten istället, & ta en springtur. Men efter att ha läst att: "En 50-åring kan aldrig nå samma topp som en 25-åring, men alla kan bli starkare med hjälp av träning. När det gäller löpning kan kvinnor till och med nå sin topp vid 45 års ålder.” känner jag att jag nog kan ta en extra vilodag idag. Det är ju för fasen no rush med löparkarriär, jag är ju bara 26 år.

/Hulda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar